حجاب یا پوشش یکی از احکام اسلامی است که برای پوشش مردان (عمامه)و زنان(روسری) وضع شدهاست. آنچه امروزه به عنوان حجاب در کاربرد عام مصطلح است، پوشاندن مو (به طور خاص) و سایر اعضای بدن به جز صورت و دو دست (و گاهی دو پا) توسط زنان مسلمان غیر برده در برابر مردانی است که طبق شریعت اسلامی نامحرم شمرده میشوند. حجاب امروزه به یکی از نمادهای بسیاری از جوامع اسلامی تبدیل شده و در برخی کشورها از جمله ایران رعایت آن در مکانهای عمومی برای همهی زنان (با هر اعتقاد دینی) اجباری است.
برای دیدن همه چی در مورد حجاب به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید
دانلود با فرمت MP4 (م12مگا بیت)
دانلود با فرمت MP4 (م16مگا بیت)
کلیپی در مورد یک روانشناس منحرف
حجاب و ارزش زن
حجاب مایه ی تشخص زن است؛ بر خلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهر بینانه مادی گرایان بی حجابی حجاب مایه اسارت زن نیست؛ مایه ی آزادی زن است.
زن با برداشتن حجاب های خود، با عریان کردن آن چیزی که خدای متعال و طبیعت پنهان بودن اون رو از زن خواسته خودش رو کوچک می کنه؛ خودش رو سبک می کنه؛ خودش رو کم ارزش میکنه !
دشمن، دشمنان دنیای ما، دشمنان آخرت ما، دشمنان عزت ما، از نقاط ضعف ما استفاده می کند، از حس شهوت ما، از غضب ما، از علاقه ما به جلوه پوشی، خودنمایی، از اینها استفاده می کند ! باید مراقب باشیم.
حجاب وقار است، متانت است، ارزش گذاری زن است، سنگین شدن کفه ی آبرو و احترام اوست، اینها را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید تشکر کرد بخاطر مسئله ی حجاب، این جزء نعمت های الهی است.
حضرت آیت الله خامنه ای
**************
کلیپ صوتی این مطلب از زبان مقام معظم رهبری
دانلود کلیپ MP3 با حجم 1.6 مگابایت
زن با مرد مساوی است ...
زن در معدن زغال سنگ کار میکند تا با مرد مساوی شود.
زن با مرد مساوی است؛ زن ساعتها به دور از فرزندان کار میکند تا با مرد مساوی شود.
زن با مرد مساوی است؛ زن فستفود را جایگزین پخت غذا میکند تا در عدمِ گذرانِ زمان در آشپزخانه با مرد مساوی شود.
زن با مرد مساوی است؛ زن ماشینهای سنگین را در بیابانها میراند تا با مرد مساوی شود.
زن با مرد مساوی است؛ زن تا دیروقت بدون ترس در خیابانها رفت و آمد میکند تا با مرد مساوی شود.
زن با مرد مساوی است؛ زن در مسابقات رالی شرکت میکند تا با مرد مساوی شود.
زن با مرد مساوی است؛ زن لباسهای مردانه میپوشد تا با مرد مساوی شود.
زن با مرد مساوی است؛ زن برای سهیم شدن در تجارت جهانی، نقش مهمی در تبلیغات ایفا میکند تا با مرد مساوی شود.
زن با مرد مساوی است؛ زن به تنهایی با دوستانش به مسافرت میرود تا با مرد مساوی شود.
زن با مرد مساوی است؛ زن زیر بار مسئولیت ازدواج نمی رود تا به ظاهر آزاد باشد تا با مرد مساوی شود.
زن با مرد مساوی است؛ زن ریحانه بودنش را نادیده میانگار تا با مرد مساوی شود.
زن با مرد مساوی است؛ زن عفاف را دفن میکند و حجاب را رنگ بی رنگی میزند تا با مرد مساوی شود.
زن با مرد مساوی است؛ زن در انسانیت و رعایت تقوا با مرد مساوی است!
لسفه حجاب: 1-آرامش روانی 2 –استحکام پیوند خانواده 3- استواری اجتماع 4 –ارزش واحترام زن تفاوت حجاب وعفت :دو واژهی «حجاب» و «عفت» دراصل معنای منع و امتناع مشترکاند. تفاوتی که بین منع و بازداری حجاب و عفت است،تفاوت بین ظاهر و باطن است؛ یعنی منع و بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است، ولی منع و بازداری در عفت، مربوط به باطن و درون است؛ چون عفت یک حالت درونی است، ولی باتوجه به این که تأثیر ظاهر بر باطن و تأثیر باطن بر ظاهر، یکی از ویژگیهای عمومی انسان است؛ بنابراین، بین حجاب و پوشش ظاهری و عفت و بازداری باطنی انسان، تأثیر وتأثّر متقابل است؛ بدین ترتیب که هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیهی باطنی و درونی عفت، تأثیر بیشتری دارد؛ وبالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیشتر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتردر مواجهه با نامحرم میگردد
آیا حجاب مانع است؟با توجه به همین نکته، پاسخ این اشکال و شبههی افرادی که برای ناکارآمد جلوه دادن حجاب و پوشش ظاهری، تخلفات بعضی از زنان با حجاب را بهانه قرار میدهند آشکارمیگردد؛ زیرا مشکل این عده از زنان، ضعف در حجاب باطنی و فقدان ایمان و اعتقاد قویبه آثار مثبت حجاب و پوشش ظاهری است حجاب اسلامی ابعادی گسترده دارد و یکی از مهمترین و اساسی ترین ابعاد آن، حجاب درونی و باطنی و ذهنی است که فرد را در مواجهه با گناه و فساد، از عقاید و ایمان راسخ درونی برخوردار میکند؛ زیرا افکار و عقاید انسان، شکل دهندهی رفتارهای اوست. البته،همانگونه که حجاب و پوشش ظاهری، لزوماً به معنای برخورداری از همهی مراتب عفاف نیست، عفاف بدون رعایت پوشش ظاهری نیز قابل تصور نیست. نمیتوان زن یا مردی را که عریان یا نیمه عریان در انظار عمومی ظاهر میشود عفیف دانست ، و بین مقدار عفاف و حجاب، رابطهی تأثیر و تأثّر متقابل وجود دارد. بعضی نیز رابطهی عفاف و حجاب را از نوع رابطهی ریشه و میوه دانستهاند؛ با این تعبیر که حجاب، میوهی عفاف، و عفاف، ریشهی حجاب است. برخی افراد ممکن است حجاب ظاهری داشته باشند، ولی عفاف و طهارت باطنی را درخویش ایجاد نکرده باشند. این حجاب، تنها پوستهو ظاهری است. از سوی دیگر، افرادی ادعای عفاف کرده و با تعابیری، مثل «من قلب پاک دارم، خدا با قلبها کار دارد»، خودرا سرگرم میکنند؛ چنین انسانهایی باید در قاموس اندیشهی خود این نکتهی اساسی رابنگارند که درون پاک، بیرونی پاک میپروراند و هرگز قلب پاک، موجب بارور شدن میوهی ناپاکِ بیحجابی نخواهد شد./
مگه قبول نداریم که...
مگه بی بی رو سرور زنان عالم نمی دونیم؟
مگه بی بی رو از همه بهتر نمی دونیم؟(از همه ها)
مگه قبول نداریم رفتار بی بی ملاک رضای خداست؟
مگه قبول نداریم رفتار و کردار بی بی از رفتار و کردار همه بهتره؟
مگه قبول نداریم کارهایی روکه رها کرده بده و کارهایی رو که اصرار بر انجامش داشته باید انجام بشه؟
مگه قبول نداریم که زندگی بی بی از همه زندگی ها موفق تره؟
مگه قبول نداریم که هیچ انتخابی به انتخاب های بی بی نمیرسه؟
مگه قبول نداریم که او از همه ما بهتر می فهمه؟
مگه قبول نداریم که سلیقه ی بی بی از همه سلیقه ها بهتره؟ مگه قبول نداریم که بی بی راه و از بیراهه می شناسه اونم بهتر از همه؟
پس کو تلاش؟
چرا سعی نمی کنیم که
نوجوونی مون , جوونی مون, ملاک های ازدواجمون, بچه داری مون, شوهرداری مون, حیامون, حجابمون, نوع برخوردامون تو سختی ها و شادی ها, نوع برخوردامون با دیگران(محرم و نامحرم)
همه و همه مثه بی بی باشه,
پس این عمر رو برای چی گرفتیم از خدا؟
پس این امکانات برای چی به ما داده شده؟
اگه قراره سعی در زهرایی شدن نکنیم پس...